Tidens poesi Olga och Ausra

Foton av Olga Peshkova och Grafik av Ausra Gilliusson

Olga Peshkova fotar modeller i tidsenliga historiska kläder placerade i nutida miljöer.
Olga är född i Sankt Petersburg, bor i Sverige sedan 1999, bor och verkar i Sollefteå.
Är utbildad fotograf på Sankt Petersburgs Akademiska Fotografiska Skola, och har studerat på distans på New York Photo School.
Hon samarbetar med teatrar och filmskapare med sina historiska kostymer, bland annat Höga Kusten teater och Maj Vechelman i filmen, Kata kommer. Har ställt ut lokalt och medverkat i Konstrunda.

Ausra Paulauskiene – Gilliusson har sedan 1998 skapat grafik,
ex libris och illustrationer.
Ausra är född i Litauen, utbildad på Kaunas Konsthögskola med högsta betyg /diplom, och på Siauliai Universitet erhållit kandidatexamen.
Illustrerat 14 böcker, har haft 12 separatutställningar och deltagit i 75 grupputställningar.
Har utmärkelser i internationella grafiska utställningar.
Medlem i Lithuanian Artist`s Association.
Flyttade 2011 till Sverige, bor och verkar i Sollefteå.